Biblioteket

Skolens bibliotek, har til opgave at udlåne og formidle studierelevante materialer til skolens elever og lærere. Bibliotekets materialesamling består af både fag- og skønlitteratur. Biblioteket satser yderligere på elektroniske materialer, og tilbyder derfor skolens lærere og elever, adgang til en række danske og udenlandske online ressourcer.

Åbningstider

Biblioteket har åbent alle ugens dage

Bibliotekar: Miriam Bernhardt

Tirsdag: 08:30-13:30

Fredag: 08:30-13:30

Telefon: 39752547

Mail: bib@ghf.dk

IMG 5677 B

Udlån og aflevering

Udlån på GHF foregår elektronisk når bibliotekaren er til stede. Dit sygesikringsbevis er lånerkort.
Træffes bibliotekaren ikke, kan du udfylde lånesedlen bag i bogen med navn og klasse og stille den i holderen ved bibliotekarbordet.

Lånetid er 1 måned, men med mulighed for fornyelse.

Aflevering af bøger til bibliotekaren eller i skabet udenfor Biblioteket.

Bibliotekets bogsamling

Det er muligt at søge direkte i Gentofte HFs eget bibliotek online her

Hjælp til SSO-skrivning

Når du skal arbejde med din SSO-opgave, finder du et væld af nyttige links her

Bibliotek.dk

– bibliotek.dk er en database over, hvad der findes på danske offentlige biblioteker. Du kan se hvad der er udgivet i Danmark, og hvad der findes på danske offentlige biblioteker . Du kan her selv bestille materialer hjem til dit eget lokale bibliotek her

Via Skolebaser.dk har du med dit Uni-login adgang til de danske netsider her

InfoMedia: Avisartikler fra danske aviser i fuldtekst.
Faktalink: Elektronisk tidsskrift der giver en introduktion og uddybende information om aktuelle og efterspurgte emner. Med henvisninger til www, litteratur mv.
Forfatterweb: Dansk forfatterleksikon beregnet til hurtig orientering, inspiration eller som udgangspunkt for en opgave. Indeholder forfatterportrætter for både børn, unge og voksne.